Duurzaamheidslening gemeente RenkumDe aanvraag van de duurzaamheidslening doet u via een online formulier van de gemeente Renkum. Aanvragen kan voor alle woonkernen in de gemeente (Doorwerth, Heveadorp, Oosterbeek, Renkum en Wolfheze). Het invullen kost ongeveer 15 minuten. Hier vindt u het aanvraagformulier:

Aanvraagformulier Duurzaamheidslening Renkum

Deze gegevens heeft u nodig

  • De offerte van de gekozen leverancier. Er zal worden gevraagd om deze bij te sluiten.
  • Een kopie van de vastgestelde WOZ-waarde (deze mag niet meer dan € 350.000,- zijn)
  • Kopie van uw legitimatiebewijs
  • Een energielabel van uw woning dit is op te vragen via https://www.energielabelvoorwoningen.nl. De kosten hiervan bedragen ongeveer € 10,- en dienen online te worden voldaan. U kunt deze binnen 1 dag ontvangen. U dient op deze site met uw Digid in te loggen, hou die bij de hand dus.

Invullen formulier

De meeste vragen spreken voor zich.

  • Er wordt gevraagd om een datum wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd. Deze is nog niet bekend. Deze gaan we pas plannen als de lening is goedgekeurd. Vul hier een datum van +/- 2 maanden in de toekomst in. U kunt hierbij ook vermelden ‘wordt gepland zodra de lening verstrekt is’.
  • Er wordt ook gevraagd een planning mee te sturen als bijlage. Wij hebben met de gemeente afgestemd dat dit niet nodig is.
  • Er wordt gevraagd een EPA-maatwerkadvies mee te sturen. Ook hiervoor hebben wij met de gemeente besproken dat dit niet nodig is. U dient wel een energielabel aan te vragen via energielabelvoorwoningen.nl.
  • U kunt de duurzaamheidslening alleen aanvragen voor het bedrag excl. BTW. De BTW betaalt u dus eerst zelf en zal worden teruggevraagd. Dit terugvragen duurt 2 tot 4 maanden. 
Het verdere verloop van het proces ziet er als volgt uit:

Het verdere verloop van het proces ziet er als volgt uit:

  • De aanvraag wordt goedgekeurd door de gemeente, u krijgt hier bericht van.
  • U krijgt de aanvraagformulieren van SVN toegestuurd. Vul het formulier in en voeg alle documenten toe die u heeft verzameld. Let op dat u hier ook de toekenningsbrief van de gemeente bijvoegt.
  • Deze aanvraagformulieren met alle gevraagde bijlagen stuurt u naar het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting (SVn). Dit kan per mail naar kredietverlening@svn.nl (op deze manier gaat de aanvraag het snelst) of per post naar het adres dat op de aanvraagset staat.
  • SVN zal een check doen. Let op. Als er een document mist, moet de aanvraag opnieuw. Dus zorg ervoor dat u de documenten zorgvuldig verzameld en eventueel kopieën maakt. Dan hoeft u niet helemaal overnieuw te beginnen met het verzamelen van alle papieren.
  • SVN geeft een akkoord/ geen akkoord. U ontvangt een overeenkomst die u moet tekenen en terug moet sturen.
  • SVN zal de lening via een bouwdepot beschikbaar maken en een declaratieformulier opsturen.
  • U plant met ons een datum voor installatie en de zonnepanelen worden geïnstalleerd.