Defecte Envoy/gateway melden

Helaas komt het soms voor dat een Envoy/gateway defect raakt. Hiervoor is er een garantieprogramma opgezet zodat u snel weer inzicht kunt krijgen in wat uw zonnepanelen opwekken.

Als u de stappen van de vorige pagina doorlopen heeft en u er zeker van bent dat de Envoy geen teken van leven meer geeft, kunt u gebruik maken van het formulier op deze pagina.

Nadat u het formulier heeft ingediend gaan wij voor u aan de slag om (vaak binnen de garantie) een vervangend Envoy/gateway kastje aan te vragen.

Als deze aanvraag wordt goedgekeurd zult u binnenkort een nieuwe Envoy bij u thuis afgeleverd krijgen die u zelf gemakkelijk kunt installeren. Dit is te doen door de kabels die op de oude Envoy aangesloten zijn aan te sluiten op de nieuwe Envoy.

Verder is het belangrijk dat u het serienummer van de nieuwe Envoy doorstuurt naar ons zodat wij deze aan uw account kunnen koppelen.
 
Hierbij is het wel belangrijk dat u na de installatie van de nieuwe Envoy de oude Envoy in de doos van de nieuwe terugstuurt naar Enphase. De instructie hiervoor is te vinden aan de onderzijde van de doos.
 
U kunt telefonisch contact opnemen met FedEx om een gratis ophaalafspraak te maken via 0800-0222333.
 
Voor het verbinden van het nieuwe kastje met het internet raden wij u aan om een ethernet kabel gebruiken.
Als u ervoor kiest om het kastje met de WIFI te verbinden kunt u de volgende handleiding gebruiken. De Envoy (opnieuw) verbinden aan het internet

*Heeft u een Envoy/gateway die met de stekker in het stopcontact zit? Dan zullen wij langs moeten komen om de nieuwe Envoy/gateway op de groepenkast aan te sluiten. Dit heeft te maken met het type Envoy dat Enphase tegenwoordig uitlevert. Houd hierbij rekening met een langer vervangingstermijn.

Meld uw Envoy/gateway storing